Enkele post bekijken
  #4  
Oud 6th May 2014, 19:38
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Bejaarden terroriseren buren

De vorige reacties beschrijven in grote lijnen ook mijn mening over dit artikel. Dit artikel toont aan dat tolerantie ver te zoeken is in de huidige samenleving. Denk maar aan jouw eigen leefomgeving. Iedereen heeft ruzie met iemand. Er is altijd een persoon in de straat, gemeente, school, jeugdbeweging,… die het nodig vindt om andere mensen te pesten tot zelfs te terroriseren. Deze mensen verpesten het voor de hele samenleving. Ik vind dat dit koppel er goedkoop van af gekomen is. Als ik een rechter was, had ik de drie maanden gevangenisstraf effectief laten uitzitten. Het is heel erg dat mensen andere mensen willen irriteren , maar hier kinderen bij betrekken vind ik er ver over. In het artikel staat dat de kinderen zelfs bang waren om in de tuin te spelen! Dit kan niet! Kinderen moeten kind zijn en ze mogen zich geen zorgen maken over onenigheden tussen andere mensen.
Waar gaat de wereld toch naartoe? Vroeger bestonden er nauwelijks onenigheden tussen buurtbewoners en tegenwoordig lees je bijna niets anders dan dat in de krant. Mensen worden steeds minder tolerant, we worden zuurder. Het zou geen slecht idee zijn om activiteiten te verzinnen om mensen opnieuw toleranter te maken voor elkaar. Als alles blijft zoals het is en iedereen steeds zuurder wordt spreekt in de toekomst niemand nog met elkaar.
Met citaat antwoorden