Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th May 2014, 17:13
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Het is natuurlijk goed te horen, in zekere zin, dat België stilaan aan de betere hand is na de pijnlijke crisis. Ik heb geen idee hoe ze de voorspellingen maken en waarop ze zich precies baseren. Ik sta er met andere woorden lichtjes skeptisch tegenover.

Ik ben niet zo sterk wat betrekt kennis van economie en financiële zaken, maar toch stel ik me keer op keer dezelfde vraag; moet de economie echt groeien? Het kan bijvoorbeeld toch niet groeien tot in het oneindige? Net zoals je regelmatig (ik spreek over de laatste jaren) hoort dat 'de kust' minder geld heeft opgebracht dan het jaar voorheen met al het beklag van dien. Voor mij hoeft het allemaal niet. Zolang we maar rondkomen met wat we hebben!

Hoe je het ook draait of keert, ik denk dat we (of toch de economie) afhankelijk blijven van de grootverdieners en multinationals. Eerder vandaag hoorde ik nog dat, qua effectieve vermogens, de rijksten in België het overgrote deel aan vermogen bezitten.

GEVONDEN! Een artikel over desbetreffend onderzoek. Hallucinante cijfers als je het mij vraagt... http://www.standaard.be/cnt/dmf20140505_01093597 (geraadpleegd op 06/05/2014)
Met citaat antwoorden