Enkele post bekijken
Oud 5th May 2014, 21:44
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User

Ik vind net zoals Maxime dit een enorm moeilijke discussie. Zoals hij en Merel al eerder aanhaalden, is een helm nu niet bepaald het mooiste hoofddeksel. Ik herinner me nog van mijn middelbare schoolcarričre dat een jongen zeer hard gepest werd wegens zijn fietshelm of 'pispot'. Elke dag kreeg hij dezelfde kwetsende reacties naar zijn hoofd gegooid. Maar wanneer het dragen van een fietshelm verplicht zal worden, zal niemand nog kwetsende opmerkingen kunnen geven. Integendeel, iedereen moet het dragen, met als gevolg dat het ook als iets "normaal" beschouwd zal worden.

Zoals Merel en Maxime al aangaven, zou het ideaalbeeld zijn dat volwassenen hiertoe ook verplicht worden. Voor beide leeftijdscategorieën zijn de risico's toch even groot? Bovendien hebben volwassenen toch een voorbeeldfunctie? Als ouder kan je je kind toch niet verplichten om een helm te dragen als je het zelf niet doet?

Wanneer ik denk aan hoeveel levens het kan redden in het verkeer zou ik meteen toestemmen om de wet in te voeren. Maar het is en blijft een lelijk voorwerp. Wanneer ik bijvoorbeeld naar een fuif ga met de fiets, dan laat ik mijn helm ook liever thuis. Net zoals Maxime overtuigd het uiterlijk van de helm er mij nog steeds niet van om toch een helm te gaan dragen.
Met citaat antwoorden