Enkele post bekijken
Oud 5th May 2014, 15:32
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User

Video wil aantonen hoe asociaal Facebook is

Video wil aantonen hoe asociaal Facebook is (video)

12:42 Multimedia YouTuber Gary Turk wilde aantonen hoe asociaal sociale media als Facebook wel niet zijn. En zijn boodschap werd gehoord, want meer dan 10 miljoen mensen bekeken de videoboodschap. De pointe: laat de smartphone wat vaker liggen en beleef het echte leven.

"Ik heb 422 vrienden en toch ben ik eenzaam." Met dergelijke sterke quotes zet Turk aan tot nadenken. 'Look Up' is een gedicht waarin hij het asociale van sociale media uiteen zet. "Stap uit de virtuele wereld en beleef wat er zich rondom je afspeelt", klinkt het.

Bron: Het belang van Limburg
http://www.hbvl.be/nieuws/multimedi...ampaign=seeding

Mening: Ongelooflijk artikel/filmpje. Facebook is een deel van het leven van elk kind/volwassene geworden. In deze video wordt duidelijk gemaakt dat de multimedia er ver op vooruit is gegaan waardoor de mensen asocialer worden. We denken dat we sociaal zijn als we sms'en, bellen, op Facebook zitten en dergelijke zaken om te chatten, maar eigenlijk zijn we net asociaal. Hierdoor gaan we ons afsluiten van de echte wereld en van de mensen die zich op dat moment bij ons bevinden. De multimedia zorgt er misschien voor dat we honderden vrienden hebben, maar toch steeds eenzaam zijn.
De video heeft mijn ogen geopend. Ik ben een gewone mens die ook Facebook, een laptop en een gsm bevat, en merk dat ik deze spullen te vaak gebruik. Ik voel me steeds verplicht om op een bericht te antwoorden, ook al ben ik in gesprek met iemand anders. Dit filmpje maakt duidelijk dat je jouw gsm of wat dan ook aan de kant moet leggen en van het leven moet genieten met de personen die bij je zijn op dat moment.