Enkele post bekijken
Oud 5th May 2014, 12:51
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User

Zoals de situatie nu is, zal er nog geen oorlog uitbreken. In het artikel wordt het ook al vermeldt, de economie lijdt onder de economische sancties. Een ander reden is dat Rusland het kapitaal niet heeft om met Europa en de Verenigde Staten oorlog te voeren. Wat ik dan al wel elders heb gelezen maar wat je met een korrel zout moet nemen, is dat we bang moeten krijgen wanneer Rusland een coalitie vormt met met een ander sterk land. Maar dit zou niet typisch voor Rusland zijn als je de geschiedenis bekijkt. Door de geschiedenis heen heeft Rusland zich altijd als een grootmacht gedragen, en zelfs bij de coalitie tijdens de Tweede-Wereldoorlog trok het weinig aan van de afspraken. Verschillende experts beweren dat geen enkele grootmacht een coalitie zou willen vormen met Rusland omdat geen enkel land aan grenst met dezelfde belangstellingen. Maar moeten we dan geen bang hebben van Rusland? In mijn ogen moeten we niet wakker liggen maar een beetje waakzaamheid kan geen kwaad. Rusland bezit nog altijd de meeste kernwapens van heel de wereld. En westers experts mogen dan beweren dat Rusland ze nooit zouden gebruiken, ik zeg nooit nooit. Rusland heeft een heel andere mentaliteit dan hier. Bewijzen hiervan zijn de anti-homo wetten, de gewelddadige bijeenkomsten tijdens voetbaltornooien en de Goelag.... Ik vrees niet voor een oorlog, maar ik hou er wel rekening mee dat het niet onmogelijk is.
Met citaat antwoorden