Enkele post bekijken
Oud 5th May 2014, 12:31
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User

Duizenden holebi’s protesteren in Sao Paulo tegen haatmisdrijven

Duizenden Braziliaanse homo’s en lesbiennes hebben in Sao Paulo geprotesteerd tegen haatmisdrijven op grond van seksuele geaardheid. In fantasierijke kostuums en op sambamuziek trokken ze zondag door de binnenstad. ‘Geen moorden meer’, stond te lezen op spandoeken, alsook ‘Bestraffen, nu!’.
Volgens cijfers van een holebivereniging uit Bahia werden het voorbije jaar 312 homoseksuelen gedood in Brazilië. ‘Homofobie moet worden bestraft. Niemand verdraagt die misdaden tegen homo’s nog’, aldus de organisator van de Gay Pride-parade, Fernando Quaresma.

De optocht kreeg de steun van de Commissie voor Rechtvaardigheid en Vrede van het aartsbisdom van Sao Paulo. Alle christenen moeten zich inzetten opdat ongerechtigheid ten opzichte van homoseksuelen overwonnen wordt, klonk het in een verklaring.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140505_01092306

Mening: Dat er landen bestaan waar er nog wordt gesproken over homofobie, zijn landen die nog onderontwikkeld zijn in mijn ogen. Brazilië is het gastland voor het wk voetbal deze zomer. Dat er het voorbije jaar 312 homoseksuelen gedood zijn is alles behalve goede reclame voor dit land. Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf heteroseksueel. Ik heb het zelf bewust meegemaakt dat iemand uit de kast kwam en dit was alleen maar positief. Voordat de jongen zich uitte als homo, was hij enorm introvert en kon je er moeilijk een gesprek mee beginnen. Toen hij er voor uitkwam was het wel eventjes verschieten, maar hij werd een heel andere mens in de positieve richting. Hiermee wil ik alleen maar aantonen dat een mens zich alleen maar gelukkig kan voelen als hij zichzelf kan zijn. Dat er nog mensen zijn of zelfs landen zoals Oeganda die dit als een ziekte aanzien. Dit is een schending tegen de mensenrechten en er zouden sancties op moeten komen. Landen waar er anti-homo wetten bestaan zouden economische sancties moeten kunnen krijgen. Als ze het in hun portefeuille voelen zullen ze het wel aanpassen!
Met citaat antwoorden