5th May 2014, 11:13
|
Registered User
|
|
|
|
Ik deel de mening van Ingeborg. Ik ben ook wel een beetje geschrokken van deze aantallen, ik had niet gedacht dat er in België zoveel mensen op een wachtlijst zouden staan om opgevangen te worden.
We willen graag zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en we willen dat ook mensen met jonge kinderen weer gaan werken na een tijdje, maar dan moeten we hen wel die kans geven. Er zijn heel wat mensen die hun kind wel eens kunnen "achterlaten" bij de grootouders, maar er zijn er ook heel wat die deze mogelijkheid niet hebben. Ze kunnen dan misschien wel regelen dat vrienden en familie om beurte een keer op hun kind passen, maar dit is vaak heel lastig.
Ook oudere mensen die niet meer in staat zijn om voor zichzelf te zorgen en bij wie dit ook met de hulp van de kinderen niet meer mogelijk is, zouden vrijwel meteen een opvangplaats moeten kunnen krijgen.
Het wordt dus inderdaad hoog tijd dat de politiekers zulke dingen niet alleen gaan becijferen, maar dat ze er ook actie tegen gaan ondernemen!
|