2nd May 2014, 18:15
|
Registered User
|
|
|
|
Het mag dan misschien een extreme gedachte zijn, maar ik ben van mening dat het koningshuis helemaal geen recht heeft op de dotaties, althans niet de hallucinante cijfers die ze momenteel krijgen. Mij ga je nooit horen zeggen dat het een gemakkelijk leven is. De pers en media achtervolgen je, ze hebben een naam (en land) hoog te houden en een beroep kiezen ligt (in hun ogen) niet meteen voor de hand. Dit laatste geldt al zeker voor de troonopvolger.
Zo was Albert II afgelopen najaar ontevreden met het gesnoei in zijn dotatie met zijn aftrede uit het koningszitje. In plaats van een mooie 11,5 miljoen euro per jaar beschikte hij over nog 'maar' 923.000 euro per jaar. Arme Albert... Hij zou naar zijn zeggen het onderhoud van zijn kasteel en de brandstof van zijn jacht niet meer kunnen bekostigen. Of dat dit de accurate getallen zijn kan ik niet zeggen, maar ik denk dat men het er in ieder geval niet ver naast zal hebben! (Bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/k...mal-114786.html , geraadpleegd op 02/05/2014)
Het artikel dat c*dric heeft gepost leidt voor mij wel tot enige verwarring. Jan Peumans en Annemie Neyts lijken het met elkaar eens te zijn maar de een zegt steevast 'Akkoord' terwijl de ander een 'Niet akkoord' als antwoord geeft.
|