Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2014, 17:57
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User

De jongeren van vandaag zijn opgegroeid in een wereld met heel wat technische snufjes en gadgets; een wereld waarvan een kwade medemens wat graag misbruik van maakt. Gegevens worden uit handen van niet-wegwijze ouderen gegraaid, maar jongeren ontkomen hier ook niet aan.

De cijfers die het artikel aanhaalt vind ik niet meteen verrassend. Bedrijven kunnen heel creatief zijn in verband met het verkrijgen van e-mailadressen en mobiele telefoonnummers. Een schijnbaar gemakkelijk te verkrijgen prijs en wat aanlokkelijke tekst kunnen hen al in de val lokken - de truken van de foor!

Het was sterker dan mezelf - ik heb het spel zelf ook eens uitgeprobeerd! Het past mooi in het hedendaags kader van videospelletjes waarin spelsessies kunt opslaan, je avatar tot op zekere hoogte kunt aanpassen en personaliseren en jezelf een (schuil)naam kunt toewijzen.
Het spel zelf bevat elementen van IM-chatservices, Facebook en dergelijke. Zo lijkt er een opdracht te zijn waarin je een kleine zoekactie moet verrichten om de verjaardag van een persoon te kunnen vinden. Ik neem aan dat men dit doet om te bewijzen hoe gemakkelijk je tegenwoordig aan informatie kan geraken van een individu!

Al bij al is het een heel mooi initiatief van Child Focus. Zoals j*nthe hierbij vermeldt lijkt het geen slecht idee om de scholen er meer tijd en moeite (ook al zijn er genoemde lespakketten) in te laten investeren!
Met citaat antwoorden