Enkele post bekijken
Oud 28th April 2014, 12:02
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User

Ik sluit mij aan bij de mening van Lien. Het hangt van de reden van de depressie af of het het beste is om snel weer te gaan werken of niet. Iemand die depressief geworden is doordat hij/zij gepest werd op het werk of de werkdruk niet meer aankon, zal beter wat langer thuisblijven, tot hij/zij het gevoel heeft dat hij/zij weer sterk genoeg is om tegen die dingen op te boxen. Wanneer er een probleem thuis is, dan kan je volgens mij niet snel genoeg terug gaan werken. Dan helpt het zeker om je gedachten wat te verzetten.

Bij sommige mensen is er niet meteen een duidelijke oorzaak voor de psychische problemen. Wanneer je zegt dat je het moet bekijken van persoon tot persoon, dan is het moeilijk om te beslissen wat je met deze mensen moet doen, denk ik. Iemand die depressief is zal uit zichzelf niet snel de neiging hebben om weer te willen gaan werken. Diegene ligt vaak liefst de hele dag in bed of in de zetel en heeft nergens zin in. Ik denk dat het voor deze mensen toch zeker belangrijk is om hen te verplichten om weer te gaan werken. Persoonlijk denk ik dat het weer aan de slag gaan inderdaad een deel van de therapie is. Als je hele dagen gewoon in je bed ligt niets te doen, dan geraak je in een negatieve spiraal en dan gaat het niet gemakkelijk weer beter worden. In het begin is het misschien niet simpel om weer te gaan werken, want je hebt daar dan absoluut geen zin in, maar uiteindelijk zal je weer positieve dingen beginnen te ervaren, dingen die je weer zin geven in het leven. Een depressie is niet van de ene op de andere dag verdwenen, maar deze kleine dingen helpen vaak wel.
Met citaat antwoorden