Enkele post bekijken
Oud 26th April 2014, 20:06
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User

Voor jongeren die voor de eerste keer moeten gaan stemmen, is het inderdaad niet evident om te kiezen voor een bepaalde politieke partij.
Zeker als we rekening moeten houden op welke manier de bevoegdheden verdeeld zijn in het Vlaamse, federale en Europese landschap.

Ik denk mensen zich best niet laten leiden door deze online stemtesten. Ikzelf heb zowel "De Stem van Vlaanderen" als "De Stemtest" afgelegd en -hoewel er vaak dezelfde vragen aan bod kwamen- lagen de resultaten volledig anders.
We mogen ons dus best niet fixeren op deze testen. In het algemeen leek "De Stemtest" het meest betrouwbaar aangezien deze ook rekening houdt met de bevoegdheden welke je zelf het meest belangrijk vindt.

Om te beslissen op wie ik ga stemmen op 25 mei, lijkt het me interessant om de politieke debatten op televisie te volgen zodat het programma per partij duidelijk wordt.
Daarnaast is het ook van belang om bij de oudere kiezers om advies te vragen. Zij hebben vaak een goed idee hoe de vorige regeringen (regerende partijen) het ervan hebben af gebracht.
Met citaat antwoorden