23rd April 2014, 12:14
|
Registered User
|
|
|
|
Op zich vond ik dit eerst ook een goed initiatief.
Maar na het lezen van de mening van Laura, wil ik mijn mening toch wat nuanceren.
Als zeiler op een binnenwater weet ik hoe het er daar aan toe gaat. Wij hebben een gezellige zeilclub, waar al eens een wijntje en een biertje aan de kant gedronken wordt. Mag je daarna het water niet meer op dan? Op een binnenwater waar alleen mensen van onze club zeilen (met bootjes waar je alleen of per twee in zit)? Is dat dan gevaarlijk, als de club zelf zorgt voor een reddingsdienst? Ik denk van niet...
Ik denk ook niet dat alle mensen gelijk zijn en daarom gelijk behandeld moeten worden.
Maar als het gaat over de zee, dan spreken we wel over iets anders. De zee is veel groter (en gevaarlijker) en wordt door veel meer mensen gebruikt. Zeilers, surfers, zwemmers, politie, vrachtschepen, vissers,... ze zijn er allemaal van de partij. Een surfclub aan zee kan ook niet al zijn leden in het oog houden, daar is de zee te groot voor. En alcohol kan uitsluitend, wanneer er geen gevaar is voor jezelf EN voor anderen.
|