Enkele post bekijken
  #6  
Oud 21st April 2014, 15:55
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 80
Ik ben voorstaander van dit idee. Door een open gevangenis krijgen de gevangenen een beter idee over hoe men er na zoveel jaar leeft in de buitenwereld. Ik kan begrijpen dat je na bijvoorbeeld 10 jaar gevangenschap niet goed weet hoe de buitenwereld er aan toe gaat. Door verschillende gevangenen te laten samenleven en samen koken, leren ze weer op een gewone manier omgaan met medemensen. Het is ook een belangrijke stap voor de gevangenen zelf denk ik. Ze krijgen een voorbereiding op het leven buiten de gevangenis. Ze leren weer zelf alles te regelen en te doen. In de gevangenis heb je geen beslissingsrecht. Eenmaal erbuiten moet je alles weer zelf doen, dit is voor velen een grote shock denk ik. Ik kan me inbeelden dat vele gevangenen bang hebben om weer buiten de gevangenismuren te leven. Ook voor deze personen is dit een belangrijke stap naar hun vrijlating. Daarom denk ik dat het goed is dat er een open gevangenis komt. Ik ben wel blij dat ze er goed gaan op toe zien wie er wel en niet naar zo'n open gevangenis kan gaan. Iemand die verschillende keren heeft willen ontsnappen, kan volgens mijn mening niet naar zo'n open gevangenis. Hopelijk wordt het een succes en kunnen ze dit meer toepassen.
Met citaat antwoorden