21st April 2014, 16:43
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben ervan verschoten hoeveel meisjes iets willen veranderen aan hun lichaam. De dag van vandaag moeten we allemaal maar voldoen aan de eisen van de media. Je mag geen puist meer hebben of iets te dik is al teveel. Tegenwoordig zie je op vele tv-kanalen programma's die producten aanbieden om te vermageren. Velen denken dat een operatie de enige manier is om te voldoen aan de eisen van deze maatschappij. Ik vraag me af of zo'n operatie iets doet aan je zelfbeeld? Het kan misschien zijn dat je er even goed met bent maar kort daarna ga je veel meer willen veranderen aan je zelf. Maar is dat dan nog mooi? We moeten leren aanvaarden dat iedereen mooi is. Wie bepaalt wie mooi is of niet? Ik vind dat we dit voor ons zelf moeten uitmaken. Er moet ook iets gebeuren aan strengere wetten rond plastische chirurgie. Ik begrijp dat iemand met medische redenen dit laat doen, maar iemand die kerngezond is maar volgend sommige iets te dik of een te grote neus heeft, moet toch niet kiezen voor plastische chirurgie! Je moet iedereen aanvaarden zoals ze zijn.
|