Enkele post bekijken
Oud 21st April 2014, 11:21
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User

Persoonlijk heb ik net als Sofie mijn twijfels over de inhoudelijke correctheid van dit artikel. Ook mij lijkt het erg onwaarschijnlijk dat robots ons uiteindelijk zullen kunnen vermoorden als niemand ze daartoe programmeerd. Ik durf niet te zeggen dat dit onmogelijk is, want daarvoor ken ik te weinig van technologie, maar ik vind het een bijzonder bizar idee.
Langs de andere kant wekt dit artikel bij mij ook wel wat angst op. Wij zijn zoveel bezig met de vooruitgang van de technologie en wij ontwerpen zoveel nieuwe dingen, maar denken we eigenlijk wel voldoende na over de mogelijke negatieve gevolgen hiervan? In het verleden is al vaker gebleken dat bepaalde uitvindingen eigenlijk net slecht zijn voor ons, mensen vb. dynamiet, asbest... In dit artikel spreekt men eigenlijk over het feit dat als we op deze manier de technologie blijven programmeren, we het einde van de mensheid eigenlijk zelf aan het ontwerpen zijn. Natuurlijk is het niet mogelijk om alle mogelijke gevolgen in te zien alvorens we iets nieuws uitvinden, maar ik denk dat we toch iets langer hierover moeten gaan nadenken voordat we iets effectief gaan uitvoeren.
Nu men al weet/vermoedt dat dit gevaar schuilt in het ontwerpen van robots, beschikken wij nog over de mogelijkheid om dit te voorkomen. Ik weet niet hoe ingewikkeld het is om dit aan te passen, maar ik hoop dat het wel lukt. Moest dit artikel dan ook effectief inhoudelijk correct zijn, dan kan er een heuse ramp voorkomen worden door de robots op een andere manier te programmeren.
Met citaat antwoorden