Enkele post bekijken
Oud 17th April 2014, 17:39
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User

Net zoals L*en vind ik het jammer dat er maar 1/3 van de geďnde verkeersboetes naar de veiligheid gaat. Er zijn volgens mij nog heel wat mogelijkheden om de veiligheid te verbeteren. Ik denk bijvoorbeeld aan gevaarlijke kruispunten.
Enkele dagen geleden verscheen nog in het nieuws dat sommige verkeersovertreders verplicht een verkeerscursus moeten volgen. Dit vind ik persoonlijk een goede zaak. Als men boetes uitschrijft worden deze vaak niet betaald en als ze wel betaald worden, vergeten vele mensen na een tijd dat ze een overtreding hebben begaan. Op zo'n cursus gaan mensen bewuster nadenken over hun overtreding en bij sommige mensen zal dit wel zorgen voor een verandering. Al zal dit misschien niet bij iedereen zo zijn.
De flitsmarathon van vandaag vond ik wel een goed initiatief. Het heeft hopelijk een heleboel mensen bewust doen nadenken over hun snelheid. Ik vond het tevens positief dat burgers zelf plaatsen die ze onveilig vonden, mochten bekend maken. Langs de andere kant vind ik het enorm spijtig dat men de dag op voorhand heeft aangekondigd. De actie zou meer effect hebben als men zo'n acties niet zou aankondigen. Morgen zullen een heleboel mensen immers gewoon weer de maximumsnelheid overschrijden.
Met citaat antwoorden