Enkele post bekijken
Oud 17th April 2014, 17:07
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User

Persoonlijk prefereer ik ook om mij aan de snelheid te houden. Op de meeste wegen is de maximumsnelheid een perfecte snelheid om je aan te houden. Wat wel triest is, is dat men op sommige wegen absurd traag moet rijden. Zo zijn er veel wegen waar je 70 km/u mag rijden, maar waar 90 km/u een betere oplossing is in mijn ogen. Dat buiten beschouwing gelaten, vind ik het terecht dat men vaak flitst en snelheidsduivels beboet. Spijtig genoeg haalt dit bij de meeste mensen niets uit, want de snelheidsduivels kunnen dit prijskaartje meestal gemakkelijk en vlotjes betalen. Als we nu terug gaan kijken naar het artikel dat enkele voordelen aanhaalt in verband met traag rijden, dan heb ik toch mijn bedenkingen. Het is namelijk niet zo dat je minder verbruikt door trager te rijden. In een stad rijdt je trager dan op een snelweg, maar toch verbruik je er meer. Het risico om een accident te krijgen is uiteraard lager omdat je trager rijdt, maar dit houdt absoluut niet in dat je geen accidenten meer zal krijgen. Er gebeuren redelijk wat accidenten dankzij een snelheidsovertreding, maar ook door dronken achter het stuur te kruipen en allerlei andere zaken. In ieder geval raad ik ook elke bestuurder aan om zich aan de snelheid te houden, zelfs op de wegen waarbij de maximumsnelheid 'absurd' lijkt te zijn.