17th April 2014, 11:34
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad waar wat Fenne zegt. Het wordt tijd dat het personeel in de rusthuizen maatregelen gaat treffen voor deze serieuze kwestie. Ze zouden per persoon moeten nagaan of deze effectief nood heeft aan de voorziene medicijnen. Hier kruipt enorm veel tijd in, dat begrijp ik ook, maar de bijwerkingen zijn denk ik erger. Niet dat ik wil zeggen dat de verzorgers hun werk niet (goed) doen, integendeel. Maar men moet zich in sommige rusthuizen gewoon duidelijk eens vragen gaan stellen bij de medicijnen. Ik vind dat men niet alleen moet wijzen naar de rusthuizen, maar ook naar de dokters en de familieleden. Persoonlijk ken ik ouderen die meer dan 10 pillen per dag innemen, gewoon omdat hun dokter dat zegt. Ze weten niet wanneer ze ermee moeten stoppen, blijven het maar innemen, mixen verschillende medicijnen en maken het zo alleen maar erger. Ook zijn er dus nog de familieleden die een rol spelen. Ik vind niet dat als je familie zich in het rusthuis bevindt, je er niet naar moet kijken. Al komt dit wel degelijk voor in onze maatschappij vandaag de dag. Familieleden kunnen ook gerust de zorg op zich nemen om eens te checken of de medicijnen nog effectief zijn. Kortom vind ik dat hier iets aan gedaan moet worden.
|