Enkele post bekijken
Oud 17th April 2014, 00:04
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User

Ik ben voor het idee van een open gevangenis. Ik denk dat het een groot probleem is voor gedetineerde die vrijkomen om zich terug goed te voelen in de maatschappij. En dit is zeker iets wat ze zouden moeten kunnen. Zodat ze terug kunnen beginnen met het opbouwen van een 'nieuw', beter leven. Hiervoor hebben ze meer ondersteuning nodig tijdens hun gevangenschap. Dit kunnen ze krijgen in deze open gevangenis. Ze leren hier om terug met elkaar om te gaan, samen te werken en het dagelijkse leven terug op te nemen. Ze moeten voor zichzelf zorgen en voor elkaar. Dit is een belangrijk aspect in onze maatschappij dat ze kwijt kunnen raken in een gewone gevangenis. Dit doordat ze deze eigenschappen niet meer moeten toepassen in de gevangenis. Echter hoop ik wel dat de selectie voor deze gevangenis zeer grondig verloopt zodat ze geen vrouwen die een moord hebben gepleegd of iemand verkracht hebben. Ze moeten vrouwen nemen waarvan ze zeker weten dat dit een beter oplossing is dan een gewone gevangenis. Zodat ze zich snel terug kunnen bevinden in de maatschappij. In het artikel zeggen ze wel dat ze hiervoor gaan zorgen, maar niets is natuurlijk zeker. Je kan niemand voor 100% kennen of vertrouwen, voorspellen wat ze gaan doen als ze in deze open gevangenis komen.
Met citaat antwoorden