15th April 2014, 14:07
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben zeker akkoord met Noortje. Het zou een hele verbetering zijn voor onze maatschappij. Al de verbeteringen die hieronder zijn aangehaald, wil ik zeker beamen. De gezondheid van mensen zou inderdaad verbeteren, de luchtkwaliteit zal stijgen (minder uitlaatgassen), er zullen minder doden vallen, mensen worden fitter,... Maar wat nog niet is aangehaald en wat ik ook belangrijk vind: het sociale gevoel zal ook verbeteren. Vandaag de dag zijn er heel veel mensen die niet carpoolen en gewoon alleen in een bedrijfswagen zitten, maar ik denk dat als deze mensen allemaal zouden fietsen, ze wel sneller contact met elkaar zullen vinden. Het is nu eenmaal leuker om met meerdere mensen samen te fietsen. De groepssfeer zal verbeteren. Er zal misschien wel een sociale druk komen: als iedereen de fiets neemt, zal jij het ook sneller gaan doen. Of dat hoop ik toch, want het is wel duidelijk dat de mentaliteit moet veranderen. Ik geef toe, ik neem ook al snel de auto, maar als ik aan de toekomst van de jongere generatie denk, vind ik zelf ook dat ik vaker de fiets moet nemen. Hopelijk word dit een goed voornemen en dit voor iedereen! Bedrijven kunnen hun werknemers misschien ook stimuleren door premies te geven als ze met de fiets komen in plaats van tankkaarten of door andere stimulansen. Ook moet de politiek hier wel een handje in gaan helpen, want zoiets gaat niet van vandaag op morgen. Ik vind dat men hierin moet investeren. En niet alleen in België, maar ook in de andere landen.
|