13th April 2014, 22:35
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
|
|
Ik sluit mij eigenlijk bij mevr. Van Hecke aan. Een leerkracht moet niet alleen een hoog IQ hebben. Je moet je maar eens voorstellen dat er iemand met een hoog IQ voor een klas staat, maar langs geen kanten weet hoe hij/zij dat nu eigenlijk moet overbrengen.
Daar ligt volgens mij ook ineens een groot probleem. Vele mensen, zowel studenten als omstaanders, onderschatten het leerkracht zijn. Volgens mij heb je nog altijd meer aan een leerkracht die misschien een iets lager IQ heeft, maar wel weet hoe ze met een klas moet omgaan, dan een leerkracht met een hoog IQ en hier helemaal geen verstand van heeft. Dat jonge leerkrachten afhaken ligt misschien aan de begeleiding. Misschien moet men daar ook eens iets aan veranderen. Ze meer ervaring laten opdoen op de werkvloer en dit al van in het eerste jaar lerarenopleiding, dan merken ze al vlugger dat het hen toch niet ligt en moeten ze niet afhaken na misschien enkele jaren les gegeven te hebben.
|