Enkele post bekijken
Oud 11th April 2014, 23:22
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User

Ik begrijp ook heel goed dat jongeren langer thuis blijven wonen. Heel veel jongeren vinden geen werk en als men dat niet vindt, is er geen geld voor een eigen huis en eten. Als ze dan wel werk hebben, is het vaak nog gewoon veel te duur. Bovendien willen ze nu ook meer zekerheid hebben , voor ze hun trouwe nest verlaten. ik vind dit niet slecht, maar ik vind dan wel dat er goede afspraken gemaakt moeten worden. Want als ze op de kosten blijven leven van mama en papa, gaan ze er nooit iets van leren. Zo vind ik het bijvoorbeeld geen slecht idee, dat ze een deel van hun loon afstaan (als ze een loon hebben). Maar ooit zullen ze wel op hun eigen voeten moeten kunnen staan. De ouders kunnen hun niet eeuwig onder hun hoede blijven houden. Maar door het feit dat ze langer thuis blijven wonen, geeft dit de ouders misschien ook meer zekerheid. En als de ouders hen in die tijd leren hoe ze met geld, bank, ... zaken moeten omgaan, beginnen ze toch al wat sterker aan hun zelfstandig leven. Maar als het zo blijft voortgaan zoals het er nu aan toe gaat, zullen de ouders in vele gevallen hun kinderen financieel moeten helpen wanneer deze een eigen stekje willen, want voor velen wordt dit onbetaalbaar.
Met citaat antwoorden