Enkele post bekijken
  #2  
Oud 9th April 2014, 13:06
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Zoals je al zei, mensen weten niet meer wat sparen is. De mensen geven niet graag de luxe af die we gewoon waren in de "goede tijd". Een krediet kaart is dan ook een vergiftigd geschenk. Mensen beseffen volgens mij wel dat ze in het rood kunnen staan, maar hebben eerder de "ik betaal het later wel" mentaliteit. Maar zoals iedereen wel heeft meegemaakt, komen er altijd onvoorzienbare momenten dat je je portefeuille moet bovenhalen. Schoolrekeningen van de kinderen, autoreparatie... Als je dan al in de rode zone bevindt, dan stapelt het maar op. Onlangs las ik, dat het aan de gemiddelde Belg nog altijd niet te zien is dat het crisis is. En dan bedoel ik op het gebied van uiterlijk en luxe. Belgen vinden nog altijd geld voor luxe goederen zoals merkkledij, vakantie en dure auto's. Dit blijven ze volhouden door niet te sparen, leningen en kredietkaarten. Ik kan erin komen dat mensen de luxe niet willen afgeven die ze zich vroeger wel konden permitteren. Maar op een dag bots je tegen de "rode muur" en dan is het kalf al verdronken.
Met citaat antwoorden