9th April 2014, 10:01
|
Registered User
|
|
|
|
Zoals Jeroen zegt zijn er inderdaad goede en minder goede leraren, ook al denk ik dan dat we de minder goede leraren beter kunnen bestempelen als 'lui' i.p.v. 'dom'. Ik heb vertrouwen in leraren en ben er zeker van dat de meesten goede bedoelingen hebben en zich bijscholen op veel domeinen. Een toelatingsproef of van de opleiding een universitaire opleiding maken is volgens mij overbodig. Degenen die het echt menen, blijven en halen dat diploma en anderen vallen toch af. Dat fenomeen zie je heel duidelijk op onze school. Voor een klas staan moet je graag doen en is niet zomaar iets dat je jezelf kan opleggen. Het is vanuit die passie die bij velen in het hart zitten dat men echt wel zijn uiterste best doet om iets aan te wakkeren bij leerlingen. Ik ga bij deze dus niet akkoord met die recente mediaberichten. De media en mensen die zo denken zijn zelf onnozel. Waarom? Ze kennen er zelf gewoon niks van. Mensen met de vinger wijzen is wel heel makkelijk. En de media maakt van de kleinste mug een olifant en vergroot alles ongelooflijk uit. Ook leggen ze de nadruk oftewel op het negatieve of op het positieve en dan blijft dat zo maar doorgaan. Zo kunnen we op elk beroep wel iets aanmerken, zie je nu.
Ook vind ik dat ze eens mogen stoppen om leraren via de media te beproeven met onnozele politieke vragen. Politiek is eerder een interesse naar mijn mening en geen algemene kennis. Je kan je niet in alles gaan verdiepen. Daarbij weten de politici zelf gewoon niet waar ze mee bezig zijn en wat hun functie is, dus waarom moeten ze de leraren daar zo op vastpinnen?
En het is wel heel makkelijk allemaal om met een mooie naam als professor de boodschap 'leraren zijn dom' de wereld in te sturen. Op grond waarvan? Op grond van 10 leerkrachten in opleiding die niet weten wie Yves Leterme is? Komaan man. Waar ben je dan toch mee bezig? Universitairen moeten gewoon hun mond houden. Ze zijn heel duidelijk wereldvreemd en kunnen niet verder denken dan wat ze zien omdat ze daartoe niet in staat zijn. Hun wereld is namelijk niet groter dan een cursus van 1000 pagina's blokken en voor de rest weten ze niks van wat er zich afspeelt, vandaar die altijd weer even mooie vooroordelen over leraren. Awel dan is dit mijn even mooi antwoord doorspekt met vooroordelen van mijn kant en zo denken ook heel wat mensen.
|