Enkele post bekijken
  #2  
Oud 8th April 2014, 11:02
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
Ik denk eigenlijk niet dat het aantal kandidaat-leerkrachten persé achteruit gaat door een ingangsexamen. Het zorgt er volgens mij voor dat er meer leerlingen uit ASO-richtingen toestromen. Het beroep van leerkracht heeft zijn prestige verloren tegenover vroeger. Ik geloof dat een toegangsexamen net voor een kwaliteitsverhoging kan zorgen. Waarmee ik niet wil zeggen dat TSO, BSO of KSO per definitie geen geweldige leerkrachten kan leveren. Dit moet allemaal relatief geïnterpreteerd worden.

Ik ga niet helemaal akkoord met de commentaar die men levert op het niveau van de leerkrachten. Ik denk bijvoorbeeld dat Vorselaar een stevig niveau hanteert, ook op vlak van algemene kennis en inzichten. Ik heb namelijk enkele jaren gespendeerd aan de universiteit en ik kan zeggen dat ik na mijn eerste semester in Vorselaar meer over de maatschappij en de actualiteit heb gesproken dan in al die jaren Leuven. Ik studeerde rechten en wellicht werd daar verwacht dat je de actualiteit uit jezelf volgde. Desondanks heb ik daar prachtige punten gezien bij mensen die het bij wijze van spreken in Keulen horen donderen, moest je hen nu iets vragen over bijvoorbeeld de gebeurtenissen in het Krim. Een universitair diploma staat dus niet automatisch garant voor een superbreed maatschappelijk/actueel inzicht.
Met citaat antwoorden