1st April 2014, 22:38
|
Registered User
|
|
|
|
Wim, ik heb de reportage die jij gepost hebt bekeken. Dank hiervoor, het was een zeer mooie reportage. Ik sluit me aan bij de mening van Paul, hij zei "ze hadden Dutroux en Martin in die kelder moeten opsluiten en de sleutel weg moeten gooien." Ik ben het dan weer niet met hem eens over het feit dat de slachtoffers NIET over de straf van de dader mogen oordelen. Persoonlijk vind ik dat ze in België veel te licht straffen... Dutroux en Martin hebben kinderen ontvoerd, seksueel mishandeld, opgesloten en daarna laten uithongeren. En wat hebben zij als "straf" gekregen? Martin is al terug vrij en Dutroux komt in het gevang niets tekort... Hadden Ann en Eefje iedere dag een warme maaltijd? Hadden zij een lekker warm bed om in te slapen? Konden zij iedere dag gaan wandelen? Konden zijn op internet, bellen, ... ? Ik denk dat als men zwaarder optreedt tegen zulke misdaden men wel tweemaal nadenkt vooraleer men iemand "overhoop" schiet... Toch ben ik ervan overtuigd dat jij (moesten jouw kinderen hetzelfde ondergaan hebben als degene die vastzaten in de kelder van Dutroux) niet gaat zeggen van "bwa, geef de Marc maar 5 jaar celstraf en een schadevergoeding van 5000 euro... Zijn naam is nu tenslotte wel besmeurd, ocharme de Marc!" Ontvoerd, verkracht, mishandeld en uitgehongerd worden is nog wel wat erger dan "iemand even zijn vrijheid afnemen" ... Of zit ik ernaast?
|