1st April 2014, 11:26
|
Registered User
|
|
|
|
Dat frisdranken sowieso niet zo goed zijn voor je gezondheid, dat weet denk ik iedereen wel. Toch zijn er nog altijd veel mensen die denken dat lightdranken niet zo slecht zijn voor je gezondheid, omwille van het feit dat er geen echte suikers inzitten en je er niet van bijkomt, en dan kiezen ze hiervoor wanneer ze eens iets anders willen drinken dan water. Waar zij vaak niet bij stilstaan is het feit dat er andere, minstens even slechte zoetstoffen worden gebruikt bij het productieproces van lightfrisdranken. Er is al veel onderzoek gedaan naar aspartaam en elke keer wordt er gezegd dat dit slecht is voor je gezondheid, maar toch blijft men het gebruiken.
Of deze lightfrisdranken er echt voor zouden zorgen dat je meer kans hebt op hart- en vaatziekten? Het zou kunnen, maar zoals in het artikel duidelijk vermeld is er niet meteen een direct oorzakelijk verband gevonden tussen het verbruik van lightfrisdranken en hart-en vaatziekten. Om die reden zou ik lightfrisdranken dan ook niet laten, wél om het feit dat ze de schadelijke stof aspartaam bevatten. En 'laten' is misschien wat te sterk uitgedrukt, ik denk dat we er vooral voor moeten zorgen dat we er niet te veel van drinken (net als we van geen enkel voedingsmiddel te veel moeten eten/drinken), maar af en toe kan het volgens mij geen kwaad.
|