30th March 2014, 14:08
|
Registered User
|
|
|
|
Rookvrije zones versus gezondheid
Mijn mening loopt parallel met de mening van S*lvia. Roken is ongezond! Ik denk dat iedereen dit ondertussen wel weet. Als je zelf jouw gezondheid op het spel wil zetten door te roken, is dat jouw probleem. Anderen hierbij betrekken is not done! Iedereen heeft zijn/haar eigen leven en het zou niet mogen dat anderen die ongezond leven de gezondheid van deze personen mee schaden. Roken is schadelijk voor iedereen. Zowel voor baby's, kinderen, volwassenen, bejaarden, planten en dieren. Ik vind het daarom zeer goed dat er op bepaalde plaatsen een rookverbod is.
De meeste mensen denken dat wetenschappers overdrijven wanneer ze zeggen dat roken ongezond is, maar dit is niet zo. Er zijn veel gevallen bekend waarbij kinderen te vroeg geboren worden (in sommige gevallen zelfs met beperkingen) doordat de moeder rookte tijdens de zwangerschap. Kinderen waarvan de ouders roken hebben ook meer kans op astma. Passief roken is even schadelijk als actief roken, dit beseffen sommige mensen nog niet. Het zou kunnen helpen dat hier meer informatie over gegeven wordt. In school, op het werk, in sportverenigingen,... . Goede communicatie is het begin van het oplossen van problemen, in dit geval het gevaar van actief en passief roken.
|