Enkele post bekijken
Oud 28th March 2014, 15:26
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User

Aan elke job zijn er voor- en nadelen verbonden. Dat weet je natuurlijk op voorhand. Ik kan me zeker en vast inbeelden dat leerkrachten zich ergeren aan het papierwerk, planlast… maar als je een gedreven leerkracht bent dan neem je dat er graag bij. Als je aan deze opleiding begint, weet je dat je een hoop administratie te verwerken krijgt. Dat hoort natuurlijk bij het takenpakket van een leerkracht. Ik denk dat het papierwerk al in grote mate gereduceerd wordt door het gebruik van de computer. Leerlingen maken oefeningen en testen die door de computer verbeterd worden en dat bespaart enorm veel tijd.

Wat betreft de omkadering en ondersteuning in een school, is het belangrijk dat de leerkrachten en de directie hetzelfde doel nastreven. Voor de directie is het niet gemakkelijk om de visies van de leerkrachten te bundelen tot één geschikte visie, maar voor een goede werking van de school is dit zeker en vast nodig. De leerkrachten moeten zich goed voelen bij het beleid van hun school. Pas dan kan het lesgeven optimaal verlopen.
Met citaat antwoorden