28th March 2014, 13:57
|
Registered User
|
|
|
|
Het papierwerk hoort er eenmaal bij. Ik denk als je je job graag uitoefent dat het papierwerk dan geen probleem mag zijn. Ik kan wel begrijpen dat het een ergernis is maar het is toch voor de kinderen dat je het doet. Bij elke job hoort veel papierwerk. Een verpleegster heeft toch ook gekozen voor dat beroep om mensen te helpen en te verzorgen. Maar zij moeten ook een heleboel papierwerk doen zoals bijvoorbeeld de dossiers aanvullen, belangrijke papieren sorteren enz.
Ik ben iemand die wel graag met papierwerk bezig is, maar als je dat niet graag doet moet je misschien een bepaald systeem uitzoeken dat voor jou past en waardoor je een overzicht krijgt in je papieren.
En qua ondersteuning denk ik dat er veel afhangt van de school waarin je werkt. Als je een goede band hebt met je directeur en dat en vlot contact met je collega's, is al een goed begin om tot een goede ondersteuning te komen. Het aspect van goed samenwerken komt hier ook aanbod vind ik. Dit onderdeel leren we al uitvoerig op school. Door veel in groep samen te werken leer je automatisch goed samenwerken. Ik denk als er goed samengewerkt kan worden dat leerkrachten onder elkaar al beter kunnen ondersteunen en dan zijn we al een stukje dichter om de tevredenheid van de leerkrachten te verhogen.
|