Enkele post bekijken
Oud 24th March 2014, 12:03
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Waar jullie goed in zijn ... Ik heb duidelijk gezegd wat mijn standpunt is! Voor jou ligt de nadruk wel degelijk op hoe je iets zegt, in plaats van wat je zegt! Steekvlamuitspraken nodig? (ergens bij RZL of EMCV gezien denk ik ...) Ja, er is een veiligheidsprobleem. Ja, er is een probleem rond asiel en vooral: er is een probleem rond migratie en en vooral rond integratie. Alle Marokkanen buiten? Nee, integendeel: alle Marokkanen integreren, ja! Dat is een werk van lange adem, en daar hebben populisten (die leven op de waan van de dag) misschien grotere moeite mee: het ligt lekker in de mond om alle Marokkanen in 1, 2, 3 te laten verdwijnen. Maar realiseerbaar in de praktijk? Neen. Onmogelijk. Plannen tot integratie ontwikkelen, daar heeft men nog nooit van gehoord. Want dan is het ook iets waar zij aan mee moeten werken. Dat is mijn duidelijke standpunt, wat ik ook voor de klas vertel. Of ik daarmee mist spuit? Neen, integendeel: ik zeg zeer duidelijk waar de samenleving voor mij naartoe zou moeten, naar een multiculturele samenleving waarin mensen die hier komen wonen geïntegreerd worden. Politiek correct, misschien. Menselijk? Absoluut. Angst is een slechte raadgever dus ik heb écht geen schrik om een kat een kat te noemen. Maar je gaat uit mijn mond nooit: "Alle vreemdelingen buiten" horen komen. Als dat voor jou de kat is die ik als kat moet benoemen, dan zal je op je honger moeten blijven zitten. Uiteraard: wie zich niet menselijk gedraagt, die mag beschikken. Belg, Marokkaan, ... van welke origine ook. Iedereen moet zich houden een regels, normen en waarden. Maar om onmiddellijk een deel van de bevolking te beoordelen op hun afkomst en zich daar tegen af te zetten, dat gaat mij te ver. Alsof iedere Marokkaan handtassen steelt ...

Het grote probleem aan de uitspraak van Wilders is dat hij net wél alle Marokkanen bij het grof huisvuil plaatst. Er is een probleem met mannelijke chauffeurs die procentueel meer ongevallen veroorzaken. Maar niet iedere man rijdt even gevaarlijk of maakt iets mee. "Willen jullie meer of minder mannen op de weg?" ... Say no more.