Citaat:
Wim, Hoewel je altijd een van mijn favoriete leerkrachten bent geweest doorheen mijn middelbare schoolcarrière, ben ik niet akkoord over die stelling ! Geschiedenis is uniek in zijn soort en het achterliggende verhaal is vaak moeilijker dan gedacht. De situatie met de genocide van Joden door Nazi-Duitsland is geheel anders dan de huidige situatie. Hitler visualiseerde iedereen die niet aan zijn ideaal beeld voldeed. Dit waren ook politieke tegenstanders, homoseksuelen, zigeuners, krijgsgevangenen, landgenoten, gehandicapten,....
|
Ook favoriete leerkrachten kunnen wel eens op een dwaalspoor zitten, het een heeft niet per se iets met het ander te maken
Maar bedankt voor het compliment.
Ik heb ook niet gezegd dat ík Wilders met Hilter vergelijk, ik zeg dat de vergelijking begrijpelijkerwijze niet ver weg is. De beweegredenen zijn dan wel anders (minderwaardigheid vs vermeende criminaliteit), maar door ze allemaal over dezelfde kam te scheren, komt hij toch wel vervaarlijk dicht in de buurt.
Hitler ging nog een stapje verder dan Wilders, maar qua haat zaaien tgo een bepaalde bevolkingsgroep komen ze toch wel dicht in elkaars buurt.
Hitler is overigens ook 'gematigd' begonnen door Joden op bepaalde plaatsen te weren (stap 1) en ze aan te sporen tot emigratie (stap 2), dan het opsluiten in 'ghetto's' om ze af te zonderen van de 'zuivere' Duitse bevolking (stap 3). Maar dat bleek al snel niet voldoende meer en ging niet snel genoeg, vandaar de massale deportaties naar concentratiekampen. Het Duitse volk steunde Hitler ook door zijn constante verkondiging van wat hij meende dat de Joden allemaal verkeerd deden (zij zouden oa de ondergang worden van de economie en het Duitse ras bezoedelen door hun onzuiver bloed), ook hij heeft zijn volk kunnen overtuigen van de aanwezigheid van een onbestaand probleem.
Citaat:
Je gaat toch niet "zomaar" iemand haten om te haten?
|
Ik ben dan misschien wel 'politiek correct', maar als jij denkt dat men niet 'zomaar' kan haten, ben jij gewoon naïef... Natuurlijk zijn er mensen die "zomaar" haten, dat is net het 'irrationele' aspect van die vreemdelingenangst. Dat zit zelfs in onze hersenen ingebakken, die haat is evolutionair gegroeid wegens profijtelijk in de oertijd en kan dus biologisch verklaard worden. Wat niet wilt zeggen dat we ons daar niet boven kunnen plaatsen, maar dat het bij velen irrationeel is, is wel degelijk en feit.
Citaat:
Waar jullie goed in zijn (de doorsnee leerkracht), alsook de meeste politici, dat is "politiek correct" antwoorden. Jullie geven altijd een hele uitleg maar op het einde weten de mensen nog altijd niet wat nu eigenlijk jullie standpunten zijn. Jullie zijn bang om een kat een kat te noemen...
|
'waar
jullie goed in zijn', serieus?! Jij bent wel een fan van veralgmeningen precies hé?
Ik weet niet over wie je het hier hebt, maar wat mij betreft, zijn mijn standpunten volgens mij toch wel duidelijk, anders moet je mijn posts nog eens herlezen.
Mijn punt is dat je niet alle Marokkanen over dezelfde kam kan scheren. Er zijn criminielen bij, maar evengoed (en veel meer) toffe, eerlijke gasten. Ik heb er zo zelf 3 in mijn klassen: Marokkaans én gelovig (doen op 2-daagse hun gebeden richting Mekka) en daar kan ik goed mee lachen, liggen goed in de groep, zijn ruimdenkend enz.
Het is wel zo dat er een procentueel groot gedeelte van de allochtonen in de criminaliteit belandt (hoewel daar volgens mij niet veel exacte cijfers van zijn), maar stel je eens de vraag hoe dat komt? Denk je dat dat inherent is aan hun cultuur ofzo?
Nee, het grootste deel van de allochtonen hier in België leeft helemaal onderaan de sociale ladder, vindt moeilijk werk, wordt door de autochtonen gemeden en geviseerd enz. Zie ook alle 'veldproeven' die al gedaan zijn naar solliciteren met een 'vreemde' naam op je cv... Je zou voor minder in de criminaliteit belanden, die mensen hebben ook een gezin te voeden, huur te betalen enz.
Citaat:
Maar om dit te doen, moeten we eerst het volk sensibiliseren dat we in een multiculturele samenleving leven en dat we hierin samen moeten kunnen leven.
|
Volledig mee eens. De multiculturele samenleving is er, like it or not, dat is niet meer terug te draaien, dan mag je nog zo'n agressief asiel/uitwijzingsbeleid voeren. Get used to it.