Enkele post bekijken
Oud 22nd March 2014, 21:01
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User

Ik ben eigenlijk niet zo erg geschrokken van deze cijfers. Veel studenten zijn graag student en vinden het niet zo erg om wat langer over hun opleiding te doen. Voor de ouders is dit niet zo’n lachertje, aangezien zij meestal degenen zijn die de studies van hun kind moeten bekostigen. Ook de overheid kost dit veel geld en ik denk dat dit ook de kwaliteit op de werkvloer vermindert. Minder bekwame studenten kunnen op deze manier hun programma wat aanpassen zodat ze uiteindelijk toch een diploma behalen wat eigenlijk een beetje te hoog gegrepen was. Dit zou eigenlijk niet mogen kunnen, vind ik. Men zou dus zeker iets moeten veranderen aan dit huidige systeem. Teruggaan naar het systeem van vroeger is ook geen oplossing. Er zijn namelijk ook studenten die bekwaam genoeg zijn, maar toch voor enkele vakken niet slaagden om één of andere reden. Voor deze studenten is het wel zinvol om naar het volgende jaar over te gaan en enkel die vakken over te doen waarvoor ze een onvoldoende haalden. Ze zouden een systeem moeten vinden waarbij dit nog wel mogelijk is, maar waarbij de “profiteurs” en de minder bekwame studenten toch niet meer zo gemakkelijk aan een diploma geraken. Ik zou ook een maximum stellen van 4 jaar.
Met citaat antwoorden