22nd March 2014, 16:41
|
Registered User
|
|
|
|
Namaakvoedsel
Alles kan nagemaakt worden, zelfs voedsel! De vraag die ik mij hierbij stel is hoe mensen dit doen? Het lijkt mij niet evident om zo'n praktijken uit te voeren. Elk product heeft zijn/haar product-eigen eigenschappen. Met deze eigenschappen bedoel ik smaak, geur, kleur, structuur, chemische samenstelling,... . De producenten van namaakproducten moeten deze producten uiterst goed kennen om zeker te zijn dat ze mensen voor de gek kunnen houden.
In de vorige reactie stond dat het bedrog niet gevaarlijk is. In mijn ogen is dit wel gevaarlijk. Namaakproducten kunnen bijvoorbeeld irritatie veroorzaken. Denk maar aan namaakproducten zoals shampoo, douchegel, wasverzachter, deodorant, ... . Andere producten kunnen giftig zijn, denk maar aan voedingsmiddelen. In het artikel staat beschreven dat er slakken worden verkocht die zomaar op straat gevonden worden, dit is niet gezond! Er zijn nog veel meer redenen die erop wijzen dat namaakproducten ongezond kunnen zijn, maar deze twee voorbeelden vind ik al duidelijk genoeg.
Waarom maken mensen namaakproducten? Simpelweg om snel rijk te worden. Deze producten kosten heel weinig om te produceren, dus er is meer winst. Deze producten worden goedkoper verkocht aan de consument, dus er zijn meer mensen die deze producten kopen dan de 'echte' producten. Het item dat deze namaakproducten goedkoper zijn wordt opgeheven door het feit dat er meer van verkocht wordt.
|