Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd March 2014, 15:23
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Albert Heijn duwt prijzen omlaag

De mening van Evelien loopt parallel aan mijn mening. Albert Heijn is een goedkope Nederlandse winkel. Als deze winkel naar ons land komt is het niet meer dan normaal dat mensen kiezen voor producten met de laagste prijs, wanneer de kwaliteit ervan gelijkaardig is natuurlijk. De Belgische supermarkten kunnen niet anders dan hun prijzen aanpassen omdat er anders veel minder klanten zullen komen. Ik gebruikte bewust de woorden 'veel minder' omdat vooral oudere mensen meestal trouw blijven aan hun vertrouwde supermarkt. Belgische supermarkten vinden het niet leuk om hun prijzen te verlagen omdat ze dan minder winst maken. Dit is inderdaad ook zo, maar we mogen niet vergeten dat het wettelijk verboden is om producten onder de productieprijs te verkopen. Dit wil zeggen dat winkels sowieso winst maken bij het verkopen van hun producten.

Evelien gaf een argument aan over de loonkosten in België. Deze liggen gemiddeld hoger dan in de buurlanden. Dit wil niet zeggen dat Albert Heijn voordeel kan halen uit dit feit! Winkeluitbaters die zich op Belgisch grondgebied vestigen zullen dezelfde taksen en dezelfde loonkosten moeten betalen dan andere supermarkten in België. Ik vind dat wanneer Albert Heijn lage prijzen kan voorschotelen, andere Belgische supermarkten dit gemakkelijk ook kunnen.
Met citaat antwoorden