Enkele post bekijken
Oud 17th March 2014, 22:53
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User

"De vraag naar seks met kinderen blijft groeien". Dit is een zeer verontrustende waarneming die meer reactie vraagt. De vraag mag niet "groeien" maar moet helemaal verdwijnen. Ik vind dat pedofielen zowel hier als in het buitenland te weinig risico lopen om gestraft te worden. Ten eerste zijn mensen geneigd om kindermisbruik te verdoezelen omdat men er zich ongemakkelijk bij voelt. Dit moet stoppen. Mensen moeten zich hier bewust van worden. Ik ben zelf ook voorstander van zwaardere straffen voor kindermisbruik en daar mee bedoel ik ZEER zware straffen. Doodstraf is niet den boze in dat geval wat mij betreft. Vooraleer ik een hoop kritiek krijg op deze uitspraak wil ik vermelden dat ik doodstraf een mensonterende en middeleeuwse straf vind maar ik ben ook van mening dat vanaf het moment dat men mentaal de klik kan maken om een kind seksueel te misbruiken dat men niet meer als mens beschouwd mag worden. Dan plaats je jezelf namelijk in een andere categorie. Mensen laten hun hond inslapen wanneer deze begint te bijten naar kinderen wat ik ook volkomen begrijp maar waarom doen we dit dan niet met pedofielen? Omdat het nog altijd mensen zijn? Neen, dat recht verlies je. Ik wil deze zwaardere straffen ook niet invoeren om pedofielen te laten "afzien". Neen, dat is absurd en daar is het kind niks mee en bovendien verlagen we onszelf daarmee maar ik denk wel dat toekomstige potentiële pedofielen afgeschrikt zullen worden door het vooruitzicht op deze straffen en dat is hetgeen waar we misbruik mee kunnen voorkomen.
Met citaat antwoorden