Enkele post bekijken
Oud 17th March 2014, 18:42
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Republiek Vlaanderen mag 237 miljard euro kosten

Mijn mening loopt grotendeels gelijk aan de mening van Wannes. Er wordt gesproken over 237 miljard euro. Dit is veel geld. In het artikel staat vermeld dat Vlaanderen 55% van de totale schuld zou moeten betalen. Ik vraag mij af waarom Vlaanderen altijd meer moet betalen dan Wallonië. Ik kan de redenering wel volgen in die zin dat Vlaanderen (vooral de burgers) meer geld bezit. De vraag blijft dan echter wat de reden hiervoor is. Het is algemeen geweten dat Vlamingen meer en langer werken dan Walen. Waarom zou de hard werkende mens dan moeten boeten voor het feit dat anderen die niet hard wouden werken minder geld bezitten? In mijn ogen is het eerlijker om dit cijfer naar 50% terug te dringen. Als we het globale plaatje bekijken kunnen we besluiten dat Vlaanderen altijd benadeeld is. Om even een voorbeeld te geven: wordt er een brug gebouwd in Vlaanderen omdat dit noodzakelijk is, dan wil Wallonië ook een brug. Zelfs wanneer Wallonië hier totaal geen behoefte aan heeft. Dit is een maar een klein voorbeeld, maar het is de realiteit. Het feit dat Wallonië jaarlijks geld moet ontvangen van Vlaanderen na de splitsing vind ik ook gek. Als Walen de mentaliteit van Vlamingen zouden overnemen, dan zouden ze zeker ook op eigen benen kunnen staan. Het is echter zo dat ze dit niet willen. Het is natuurlijk makkelijker om zomaar geld te krijgen van iemand zonder er moeite voor te doen dan zelf geld te moeten verdienen.
Met citaat antwoorden