Enkele post bekijken
Oud 17th March 2014, 10:48
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User

Ik denk dat het 'opzetten van de wind' in dit geval geen hulp zal bieden. Oké, de smog zal wegtrekken (voorlopig) en de gezondheidsrisico's worden (voorlopig) beperkt. Je zegt dat dit goed zou zijn, zodat de mensen hun normale leven weer kunnen herpakken, maar ik denk persoonlijk dat daar juist het schoentje wringt.

Misschien is het niet zo slecht dat de wind momenteel even uitblijft. Op deze manier worden we allemaal geconfronteerd met wat we op gang aan het brengen zijn. Het feit dat dit gebeurt, wil net zeggen dat we ons oude leven niet mogen hernemen. Ik vind persoonlijk het 'op maandag de oneven nummerplaten, op dinsdag even nummerplaten' voor in de grote steden een prima oplossing. Het feit dat men dan openbaar vervoer en fietsgebruik gratis maakt, maakt het helemaal leefbaar. Indien iedereen nu nog zijn luiheid aan de kant wil zetten en probeert te genieten van de frisse ochtendlucht onderweg naar het werk (op de fiets of al wandelend naar de bus), zijn we al een stap dichter bij de oplossing. Knap dat er regels als dit worden opgesteld, hopelijk houdt de mensen zich hier ook aan.

We merken dat de seizoenen momenteel al een beetje in de knoop liggen. Misschien is dit een teken dat wij ons aan de aarde moeten aanpassen en de aarde zich niet aan ons.. De tijden van 'het onszelf het zo gemakkelijk mogelijk maken' zijn voorbij, denk ik
Met citaat antwoorden