Enkele post bekijken
Oud 15th March 2014, 14:27
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User

Commentaar

Ik wil hier nog graag iets aan toevoegen. Wat deze man gedaan heeft is onvergefelijk. Daarom stel ik mij de vraag of hij mogelijk de doodstraf kan krijgen. Ik weet dat dit in sommige landen mogelijk is en ik vind ook dat dit moet kunnen. 'Oog om oog en tand om tand' en 'doe niet bij een ander wat je zelf niet zou willen aangedaan worden' zijn twee principes die hier aansluiten bij mijn mening. Hierdoor vind ik dat mensen die moorden op dezelfde manier gestraft moeten worden. We kunnen hen levenslang opsluiten en ze als het ware laten wegrotten in een cel. Wel, ik vind dat het ook eenvoudiger kan: de kogel, de elektrische stoel, een spuitje etc., voor mij is het allemaal eender.
Een moord is het slechtste en het ergste dat in een mens naar boven kan komen. Zo zwaar mogelijk straffen is dus mijn boodschap en dit liefst met dezelfde straf als de dader, de slachtoffers heeft aangedaan.
Er zijn uiteraard uitzonderingen op moorden uit wettige zelfverdediging, door ongevallen, door psychisch zieke mensen,... De echte moordenaars moeten naar mijn mening hetzelfde lot als de slachtoffers ondergaan.
Met citaat antwoorden