13th March 2014, 23:25
|
Registered User
|
|
|
|
Ik begrijp niet waarom ze het gebruik van cannabis willen legaliseren. Dit is voor een rede illegaal gemaakt. En ik denk dat we over deze beslissing goed moeten nadenken om het van illegaal naar legaal te veranderen. Nu is het al zo moeilijk om jongeren en iedereen te laten inzien dat drugs niet goed zijn, dat ze niet goed zijn voor de gezondheid en nog vele andere redenen. En ik denk dat als we cannabis gaan toelaten in onze maatschappij, het drugsgebruik bij gebruikers gaat doen stijgen. Maar ook niet-gebruikers. De lijn gaat kleiner worden voor jongeren om naar drugs te stappen. Volgens mij gaan ze denken: "Cannabis mag, dus dan zal dit ook wel mogen." En ik denk dat dit iets is dat we absoluut niet mogen bekomen. Het woord illegaal zou niet de noodstop mogen zijn om van drugs te blijven. Het zou de kennis moeten zijn dat het niet juist is. En ik ben bang doordat het toegelaten is dat minder en minder mensen gaan nadenken over de gevolgen van cannabis en andere drugs. En ik denk dat dit een belangrijke waarde die we moeten proberen te behouden.
|