Enkele post bekijken
Oud 13th March 2014, 12:29
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User

Men mag wapens dragen maar geen armbandjes met 'I love boobies!'? Ik geef de jongeren groot gelijk dat ze op hun strepen blijven staan en weigeren de bandjes af te doen. De hele kwestie 'vrijheid van meningsuiting (deel van de first amendment)' laat ik terzijde, het doet er hier niet meteen toe. Wel dat de jongeren de bandjes dragen om borstkanker aan te kaarten en aandacht te geven.

Volgens breastcancer.org ontwikkelt 1 Amerikaanse vrouw op 8 (de mannen mogen hierbij niet vergeten worden, al ligt bij hen het risico beduidend lager) borstkanker in de loop van haar leven. Hier wat extra aandacht aan schenken kan wel degelijk een verschil betekenen, bijvoorbeeld door de bevolking hiervan bewust te maken, te sensibiliseren en uiteindelijk zichzelf te laten controleren.

Ik schrik in ieder geval niet van de reactie dat de school gaf tegenover de jongeren. Er zijn nog steeds scholen waarin het creationisme wordt onderwezen, en niet de evolutietheorie. Maar dat men in die school zo conservatief en schuw zijn, vind ik heel jammer.

Chapeau voor de jongeren in kwestie!
Met citaat antwoorden