Enkele post bekijken
Oud 12th March 2014, 19:13
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User

Ik vind dat het inschrijvingsgeld voor hoger onderwijs niet verhoogd mag worden. Ik denk dat door het inschrijvingsgeld te verhogen minder mensen gaan studeren. Het is immers nu al voor sommige gezinnen moeilijk om de kosten voor hogere studies te financieren. Ik denk dan vooral aan eenoudergezinnen, kinderen waarvan de ouders gescheiden zijn en voor mensen die een financieel moeilijk leven leiden. Ik denk niet dat verder studeren voor sommige mensen nog langer mogelijk blijft als ze het inschrijvingsgeld gaan verhogen.

Ze mogen ook niet alleen naar het inschrijvingsgeld kijken. Voor verdere studies moet je nog een hele hoop aan ander materiaal betalen. Als ik kijk naar mijn eigen situatie. Veel boeken, een hoop cursussen en ppt's die je moet afdrukken, materiaal voor mijn laptop, vervoer van en naar de school, enz.. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder draagt het grootste deel van de kosten. Ik heb het geluk dat het bij mij thuis financieel relatief goed gaat. Maar ik kan mij voorstellen dat het niet in elk gezin zo aan toe gaat. Voor mij is het belangrijkste dat elk kind een gelijke kans krijgt om een hogere studie te volgen
Met citaat antwoorden