Enkele post bekijken
  #1  
Oud 8th March 2014, 13:09
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Jongste gepensioneerde van leger is 23

De jongste Belgische gepensioneerde is een militair die in 1991 geboren is. Dat melden de kranten van Sudpresse zaterdag. Hij of zij is niet de enige.

‘Het leger telt zo’n twintigtal gepensioneerden onder de dertig, meldt woordvoerster van Defensie Ingrid Baeck op het VRT-nieuws. Volgens Baeck gingen de mensen op pensioen om medische redenen. ‘Er is gekeken of er een andere mogelijkheid was voor het medische profiel van de militairen. Als dat niet het geval was, gingen ze met pensioen.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140308_01015210

Mening: Nog niet zo lang geleden is bekend gemaakt dat men nu moet werken tot 65 jaar. Ik snap het als je een zwaar beroep hebt dat je op je 55 jaar of 60 jaar al op pensioen mag gaan. Maar wanneer je onder de 30 jaar bent gaat dit er wel lichtjes over naar mijn mening. Men zegt in het artikel dat dit komt door medische redenen, maar als een zelfstandige medische problemen heeft dan kan die ook niet zeggen ik sluit de zaak en ga op pensioen. Men kan hiervoor wel andere oplossingen vinden zoals bijvoorbeeld een soort van ziekenkas voor de mannen van het leger, maar een pensioen is overdreven. Iedereen gelijk voor de wet.
Met citaat antwoorden