7th March 2014, 10:39
|
Registered User
|
|
|
|
Computervirus door de lucht
Zo'n artikel zie ik niet graag in de kranten verschijnen. Ik vind het goed dat wetenschappers onderzoek doen naar verschillende soorten computervirussen en alle mogelijke vormen ervan bestuderen. Wel vind ik dat wetenschappers dit niet mogen meedelen aan de media. Aan de ene kant omdat het mensen bang maakt en aan de andere kant omdat er misbruik van gemaakt kan worden.
Om het eerst even te hebben over het bang maken van mensen... . Hierbij heb ik het vooral over oudere mensen die een computer bezitten. Deze mensen zijn sowieso terughoudender dan jonge mensen. Als deze mensen zo'n artikels lezen in de krant worden ze nog terughoudender en in uitzonderlijke gevallen zullen deze mensen er zelfs voor kiezen om de computer weg te laten rotten in de kamer en deze niet meer te gebruiken.
Iedereen volgt de media, ook mensen met slechte bedoelingen. Als deze mensen zo'n artikel lezen in de krant krijgen ze ideeën. Het bestaat, dus ze willen het proberen. In sommige gevallen lukt zo'n probeersel en zijn er veel mensen de dupe van.
|