7th March 2014, 10:29
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het zeker terecht dat er minstens één uur wiskunde meer aanwezig moet zijn in richtingen zoals humane wetenschappen en handel. Ikzelf heb 6 jaar handel gevolgd in het secundair onderwijs. Ik heb in semester 1 van dit academiejaar economie gevolgd. Ik had veel moeite met het tekenen en construeren van grafieken met functies. Ik had deze leerstof maar zeer beperkt gehad in het secundair. Zoals J*na al zei is een extra uur nodig om op bepaalde onderdelen dieper in te gaan of om even stil te staan bij het feit dat elke leerling voldoende weg zijn met het wiskundige onderdeel. Ik ben 100% voor een extra wiskunde meer in het secundair onderwijs want zo zullen de slaagkansen voor studies in de hogescholen en universiteiten waarschijnlijk al een stukje hoger liggen dan nu. Bijkomend vind ik het heel belangrijk om de basiskennis van de leerlingen in het secundair onderwijs te blijven testen. Voor het onderdeel PAV wiskunde dat ik vorig semester gevolgd heb moesten we een basiskennistest afleggen. Op een klas van 14 leerlingen was er maar één iemand door. Ik vind dat dat cijfer veel hoger had moeten liggen. Daarom ben ik helemaal voor om een extra uurtje wiskunde in het secundair toe te voegen.
|