Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th March 2014, 18:51
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Persoonlijk vind ik het wél een goed idee om in dit geval de mogelijkheid tot het afleggen van een herexamen weg te nemen. Een onderscheiding of een grote onderscheiding zou een werkgever moeten laten zien dat hij/zij een student voor zich heeft met beduidend betere resultaten dan zijn/haar medestudenten en dat die student waarschijnlijk (niet altijd!) ook bekwamer zal zijn. Wanneer studenten dit maar behalen wanneer ze nog eens een paar maanden meer studeren dan hun medestudenten, dan denk ik dat het niet zoveel zin heeft om belang te hechten aan deze titel, want dit zegt niets meer over hoe hij/zij het doet ten opzichte van zijn/haar medestudenten.
Ook voor de student zelf denk ik dat dit ergens toch wel een gevoel van bevrijding met zich mee zal brengen. Nu zijn er studenten die eigenlijk altijd aan het leren zijn, ook in de grote vakantie, die zou moeten dienen om eventjes rust te nemen, op adem te komen na het harde werk. Omdenduur denk ik dat het voor deze studenten mentaal te zwaar wordt en dit zal zeker hun psychische gezondheid niet positief beďnvloeden. Ze hebben dan misschien wel hun onderscheiding, maar ten koste waarvan? Soms zijn het trouwens ook de ouders die deze druk leggen op de schouders van hun kind. Deze studenten krijgen dan ook eindelijk eens de kans om gewoon eens te genieten van hun vakantie.
Met citaat antwoorden