Enkele post bekijken
Oud 27th February 2014, 13:59
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User

Voor ik dit artikel las vond ik het al niet zo'n goed idee wanneer oudere mensen nog kinderen krijgen. Ik zou hen het nooit verbieden, maar ik denk dat de levenskwaliteit van het kind sowieso lager zal liggen en ik hoop dat deze mensen hier op voorhand goed over nadenken. Naast de problemen die in het artikel vermeld worden, en die mijn mening alleen maar versterken, moet je ook nog denken aan hoe het kind zich zal voelen wanneer hij/zij zo'n oude ouders heeft. De ouders zullen waarschijnlijk snel bepaalde dingen minder goed kunnen, waardoor het kind minder dingen kan doen met zijn/haar ouders, ze zullen door andere kinderen misschien vreemd bekeken worden en misschien zelfs de vraag krijgen "Is dat jouw grootvader/grootmoeder?", wat voor het kind niet leuk is. Ook zal het kind zijn/haar ouder(s) ook sneller verliezen en zal het al vroeg sterk in zijn/haar schoenen moeten staan om hiermee om te kunnen gaan.
Ik begrijp echter wel dat wanneer je pas laat je "zielsverwant" tegenkomt, je toch nog de wens hebt om kinderen te krijgen. Het is dan niet gemakkelijk om tegen die wens in te gaan en te beslissen geen kinderen te krijgen, omdat het kind mogelijk problemen zal krijgen. Toch hoop ik dat deze mensen er op voorhand goed over nadenken.
Met citaat antwoorden