23rd February 2014, 08:30
|
 |
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Straling is overal aanwezig (wifi, ...) en er bestaan zelfs games speciaal gemaakt voor kinderen (Wii).
|
Klopt, maar dat is toch nog geen reden om te proberen het zoveel mogelijk te beperken? Hoewel er nog steeds geen wetenschappelijk bewijs is, kan je toch moeilijk tegen het voorzorgsprincipe zijn? And besides, wat moet een 7-jarige nu in godsnaam met een gsm?
Citaat:
Ik denk dat het beter zou zijn om de ouders in te lichten over de mogelijke gevolgen van alle applicaties alvorens er drastische maatregelen worden getroffen.
|
Dit is toch geen drastische maatregel? Zoals ik hierboven al zei, leg mij eens uit waarom een 7-jarige al een gsm zou moeten hebben?
En het verplichten van een vermelding van de SAR-waarde (weer iets bijgeleerd overigens) lijkt me ook niet echt drastisch te noemen. Bij auto's moet de CO˛-uitstoot vermeld zijn, bij voedsel de Kcal-waarde en bij elektrische toestellen het energieverbruik. Het lijkt me niet meer dan normaal dat er dan voor straling ook een vermelding is. Dit past allemaal in de 'nieuwe' trend van de consument bewust maken van wat hij koopt én hopelijk ontstaat er daarbij een nieuwe concurrentiestrijd waarbij producenten hun producten proberen te verbeteren door ze zuiniger, veiliger en gezonder te maken.
Lijkt me dus enkel goed nieuws deze maatregel, goed bezig mevrouw Onkelinx!
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|