19th February 2014, 11:39
|
Registered User
|
|
|
|
Minderjarige kinderen krijgen niet noodzakelijk familienaam vader
Ik vraag me af of het wel nuttig is om zulke dingen te gaan veranderen. Ik kan er nog inkomen dat je de achternaam mag kiezen. Ofwel die van de moeder ofwel die van de vader. Volgens mij kan dit wel voor wat discussie zorgen in relaties en wat met scheidingen? Wie kiest er dan de naam?
Maar een kind 2 namen geven vind ik erg raar. Oké nu heeft het kind twee namen. Maar als dat kind met twee namen later een kind heeft met iemand die ook 2 namen heeft. Kan een kind dan 4 namen hebben? Of moet er dan weer gekozen worden?
We moeten dagelijks al zo veel keuzes maken. Waarom creëren we dan nog moeilijke keuzes bij? Ik denk dat ouders hier niet echt gelukkiger van gaan worden. Net door de vele keuzes worden mensen ongelukkig.
Het zal waarschijnlijk ook moeilijker worden om familie op te sporen.
Volgens mij maakt men het nog moeilijker door de keuze te laten en dan heb je kinderen met 2 namen. En dan komt er een scheiding en dan wilt het kind niet meer de naam van de mama of van de papa.
Kortom ik vind het redelijk zinloos en ik denk dat de situatie zo bemoeilijkt wordt.
|