Enkele post bekijken
  #3  
Oud 14th February 2014, 20:52
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
In alle eerlijkheid beken ik kleur: deze verandering lijkt me meer twee stappen vooruit, dan achteruit. De wet creëert de mogelijkheid voor kinderen om de vraag te stellen, dit weliswaar in de vorm van een officiële aanvraag. Het is perfect mogelijk dat omwille van verscheidene medische en ethische motieven de aanvraag toch niet wordt ingewilligd, maar nu kan de vraag tenminste gesteld worden. Het debat, dat de laatste weken uitvoerig in de media is verschenen, handelde onder andere ook over situaties waarin bijvoorbeeld de vader van een kind akkoord gaat met de aanvraag tot euthanasie, maar de moeder niet. Een zeer pijnlijke maar zeker niet onoverkomelijk situatie, zeker wanneer echtscheidingen ermee gemoeid zijn.

De Amerikaanse media reageerde als volgt: 'in België is er een wet goedgekeurd waardoor mensen zichzelf legaal kunnen laten doden'. Dit vind ik persoonlijk walgelijk. Hoe hard kan je de bal misslaan? Vrije meningsuiting zegt u? Er is nog steeds iets als 'goede smaak', en daar loopt het 'ginds' toch iets te vaak mis. Situaties, die voor de goedkeuring van de wet niet bespreekbaar waren door de leeftijdsgrens om een aanvraag in te dienen, kunnen nu bespreekbaar worden gemaakt. Dat ze daarom ook meteen ingewilligd worden is een andere zaak. Het kan nu tenminste bespreekbaar worden gemaakt. Dat dit een verdomd moeilijke afweging zal zijn hoef je de voor - en tegenstanders van de wet echt niet te vertellen. Uiteindelijk moeten we allemaal hetzelfde doel voor ogen houden: het beste voor ieder kind.
Met citaat antwoorden